نود وپنج درصد از دانشجويان پزشكي واحد يزد در آزمون جامع پيش كارورزي پذيرفته شدند

آزمون جامع پزشكي پيش كارورزي(پره انترني) كه در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، پذيرش 95 درصد دانشجويان پزشكي دانشكده علي ابن ابيطالب دانشگاه آزاد اسلامي يزد را به همراه داشت.

به گزارش رسيده دكتر سلطاني رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد در اين خصوص تصريح كرد: اين آزمون سراسري در پايان دوره كارآموزي پزشكي و از سوي وزارت بهداشت و درمان براي تمامي دانشجويان پزشكي واجد شرايط سراسر كشور برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: اين آزمون در هر سال در 2 نوبت شهريور و اسفند برگزار مي‌شود و دانشجويان پس از قبولي در آن يك دوره 5/1 ساله انترني را گذرانده و سپس فارغ التحصيل مي‌شوند.

رئيس واحد يزد خاطرنشان كرد: دانشجويان دانشكده پزشكي علي ابن‌ ابيطالب واحد يزد با آمادگي كامل درآزمون سال گذشته شركت نمودند وو موفق شدند از بين كليه واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور پس از واحد مشهد حائز رتبه دوم شوند كه بالاترين نمره آن 150 از 210 بوده است و از تعداد 57 نفر شركت كننده از اين واحد 54 نفر پذيرفته شدند.

وي همچنين اظهار داشت:هر دانشجوي پزشكي كه 4 بار در اين آزمون شركت كند و نتواند نمره مورد نياز را كسب كند، از رشته پزشكي اخراج خواهد شد و ديگرقادر به ادامه به تحصيل نمي‌باشد.

لازم به ذكر است، دانشكده علي ابن ابيطالب از سال 1365 با پذيرش 52 نفر دانشجو در رشته پزشكي فعاليت خود را آغاز و از سال 1368 رشته پرستاري به آن اضافه شد و در حال حاضر با بيش از 600 دانشجوي پزشكي و پرستاري از دانشگا‌ه‌هاي برتر پزشكي كشور محسوب مي‌گردد

منبع:ايسنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا